woensdag 20 maart 2013

Als Payroller in de rol van een respondent.

Woensdagavond,

Er is weer een week voorbij sinds mijn laatste post. Dus het werd tijd om er weer eens een update uit te gooien! Vandaag een erg drukke maar leuke dag gehad. Om mijn onderzoek zo representatief mogelijk te maken heb ik er ook een kwalitatief onderzoeksdeel in verwerkt. Met dit onderzoeksdeel interview ik verschillende mensen, een stuk of 10-20 met verschillende waardes in inkomen en gezinssamenstelling. Vanochtend had ik mijn eerste interview en dat verliep erg goed!

Mijn eerste respondent voor dit onderdeel was Renee de Gruijter. Renee is mijn oom en een zeer gedreven ondernemer met erg veel passie voor zijn beroep. Hij bezit veel kennis, ideeën en biedt ook altijd een luisterend oor en staat daardoor ook altijd open voor nieuwe ideeën  Sinds oktober 2011 is Renee directeur van Repay Payroll Den Haag. Met zijn bedrijf biedt Renee oplossingen voor (kleine) ondernemers om hun HR gerelateerde zaken over te nemen. Lees er meer op Repay Payroll of neem contact op met Renee zelf via zijn LinkedIn of Twitter via @RepayPayrollDH
Bron: www.aandehaven.nl

Ik was nog niet eerder bij zijn bedrijfspand geweest, dus het was een leuke verrassing om te zien dat het direct gelegen ligt in de haven van Scheveningen. Met een ruime kamer en de benodigde faciliteiten was Renee helemaal klaar om het interview te beginnen.

Het interview

Om tien uur was ik aanwezig en na een gesprek over de huidige gang van zaken, zijn we met het interview begonnen. Het was een leuk en leerzame sessie. Door de sessie op te nemen via mijn MacBook en een schermopname te maken, heb ik vanmiddag in alle rust de sessie uit kunnen schrijven. Middels Reflector heb ik ook de bewegingen op de iPad kunnen registreren. Dat laatste kan ik meenemen om video ondersteuning te leveren bij mijn aanbevelingen omdat via deze manier duidelijk is welke stappen respondenten nemen en hoe ze dat doen! 

Ik ben tot enkele conclusies gekomen die ik ook terug zie in de resultaten van mijn enquête. 
In totaal waren we twee uur bezig, een redelijk uitgebreide sessie. Dit kwam omdat Renee toevallig enkele maanden geleden zelf druk bezig was geweest met het kijken en vergelijken van verschillende verzekeringen. Omdat de sessie zo interactief was, vroeg ik veel door en gaf ik Renee ook ruimte om vragen te stellen en/of conclusies te trekken uit de dingen die hij op het scherm zag. Hierdoor kwamen we soms een beetje op een zijspoor. Toch bleef dit altijd gerelateerd aan het online vergelijken en afsluiten van een verzekering. Nadat ik alles wist wat ik wilde weten heb ik Renee bedankt en ben ik weer naar het kantoor van AEGON gegaan. 

Twitter 

In het derdejaar van mijn studie besloot ik dat het tijd was om een zakelijk en open Twitteraccount op te zetten. Daar heb ik lange tijd niet veel mee gedaan totdat ik mijn afstudeerstage bij AEGON begon. 
Mijn eerste tweet op @TimWesseling
Inmiddels zijn we bijna één jaar verder en heb ik het account aardig wat leven in geblazen. Het wordt gebruikt voor #marketing gerelateerde zaken, maar deel daar ook graag mijn mening over andere dingen die er in de wereld gebeuren. Soms kritisch, vaak humoristisch. Kan je niet genoeg krijgen van de verhalen op deze blog, volg me dan ook Twitter @TimWesseling

Bedankt voor het lezen (en het volgen)!